Συνέντευξη του Βασίλη Περίδη, στο Business Leaders in Greece (Δεκέμβριος 2024)

Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητές σας για το επόμενο έτος;
Οι βασικές προτεραιότητές μας για το επόμενο έτος επικεντρώνονται σε τρεις στρατηγικούς άξονες. Η ανάπτυξη και η καινοτομία είναι ο πρώτος. Στη CQS επενδύουμε σε σύγχρονες τεχνολογίες και διαδικασίες που ενισχύουν την αποδοτικότητα και αναβαθμίζουν την ποιότητα των υπηρεσιών μας. Ταυτόχρονα, δίνουμε έμφαση στη δημιουργία πρωτοποριακών λύσεων που προσφέρουν αξία στους πελάτες μας και ξεχωρίζουν τη CQS στην αγορά. Η δεύτερη προτεραιότητά μας είναι η εργασιακή εμπειρία και η συνεχής βελτίωσή της, η επαγγελματική ανάπτυξη των ανθρώπων μας και την προώθηση μιας κουλτούρας συμπερίληψης, αναγνώρισης και συνεργασίας. Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί κινητήριο δύναμη και η επένδυση στην περαιτέρω εκπαίδευση και ανάπτυξή του είναι απαραίτητη προϋπόθεση της επιτυχίας. Ταυτόχρονα, ενισχύουμε τη δέσμευσή μας σε θέματα βιωσιμότητας και κοινωνικής προσφοράς. Μέσα από δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, όπως η υποστήριξη ευάλωτων ομάδων και πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος, θέλουμε να αφήσουμε ένα άκρως θετικό κοινωνικό αποτύπωμα. Οι εν λόγω προτεραιότητες αντικατοπτρίζουν την κύρια αποστολή μας να «δημιουργούμε αξία» και να διασφαλίζουμε τη συνεχή εξέλιξη της εταιρείας και των συνεργατών μας.

Ποιες είναι οι ενέργειες που κάνετε για να παρακινήσετε και να εμπνεύσετε τους υπαλλήλους σας;

Στη CQS, έχουμε σχεδιάσει και υλοποιούμε μια συνεκτική στρατηγική για το ανθρώπινο δυναμικό μας. Επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που ευθυγραμμίζεται με τις αξίες μας, προάγοντας τη
συνεργασία, την αναγνώριση και την επαγγελματική ανέλιξη. Ενδυναμώνουμε τα στελέχη κάθε επιπέδου αναπτύσσοντας τις δεξιότητές τους, ενώ παράλληλα προσφέρουμε ευκαιρίες ανάπτυξης. Άνω του 90% των νέων θέσεων ευθύνης καλύπτονται από υφιστάμενο προσωπικό. Στόχος είναι η δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος, όπου οι εργαζόμενοι αισθάνονται ασφάλεια, εμπιστοσύνη και έχουν κίνητρο ώστε να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους, να εξελίσσονται και να συμβάλλουν ουσιαστικά στην επιτυχία μας. Επιπροσθέτως, εξίσου υψίστης σημασίας είναι η κατεύθυνση και το κοινό όραμα το οποίο πρέπει να μεταλαμπαδεύεται σε όλο το φάσμα της ιεραρχίας. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται το αίσθημα της δέσμευσης ενώ επίσης όλοι γίνονται κοινωνοί στην πορεία που χαράσσει η εταιρεία μας.

Πώς διαχειρίζεστε την κουλτούρα και την ηγεσία εντός της εταιρείας;
Εστιάζουμε στην καλλιέργεια της εταιρικής κουλτούρας με πολλαπλές ενέργειες σε συνεχή βάση, δεδομένου μάλιστα ότι τα τελευταία χρόνια, έχουμε εξελιχθεί σε έναν μεγάλο οργανισμό που απασχολεί ένα σημαντικό αριθμό εργαζομένων. Η βάση μας είναι η ανοιχτή επικοινωνία και η ενίσχυση των αξιών μας στα πλαίσια της καθημερινότητας. Ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους μας να συμμετέχουν ενεργά στις αποφάσεις, ακούμε τις ανάγκες τους, επενδύουμε στα ηγετικά στελέχη που διοικούν ομάδες και παρακολουθούμε τις νέες τάσεις στην εργασιακή κουλτούρα, με απώτερο στόχο να βελτιωνόμαστε και να προσαρμοζόμαστε στις εκάστοτε ανάγκες.

Ποιες είναι οι προσωπικές σας συμβουλές για νέους επαγγελματίες που επιθυμούν να κατακτήσουν την κορυφή στον χώρο τους;
Πρωτίστως, θα πρέπει να κατανοήσουν πως ο δρόμος προς την κορυφή είναι ένα μεγάλο ταξίδι. Ένα ταξίδι όπου στην πορεία θα συναντήσουν εμπόδια, χαρές και θα γευτούν πολλές νίκες, αλλά συνάμα και ήττες. Η οργάνωση κρίνω πως είναι ιδιαίτερα καθοριστικός παράγοντας. Οργάνωση και μεθοδικότητα, οι οποίες θα αποτελέσουν χρήσιμα εφόδια για το μονοπάτι προς την κορυφή. Πρέπει επίσης να θυμόμαστε πως αποτελεί προαπαιτούμενο η ορθή και εποικοδομητική συνεργασία με όλους γύρω μας, σε 360° λογική. Εάν δεν επενδύσουμε στους ανθρώπους μας, δεν θα λάβουμε την απαιτούμενη βοήθεια για να επιτύχουμε τους στόχους μας και έτσι να ανελιχθούμε περαιτέρω. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα καλό στέλεχος είναι εκείνο που δημιουργεί άλλα στελέχη. Συνεπώς, οι ηγετικές ικανότητες αποτελούν και αυτές έναν ιδιαίτερα πολύτιμο κρίκο της αλυσίδας. Και μην ξεχνάμε πως κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού, θα πρέπει να παραμένουμε ταπεινοί και πάνω από όλα άνθρωποι.

Πώς αντιμετωπίζετε την αποτυχία και πώς μαθαίνετε από αυτήν;
Η αποτυχία είναι αναπόσπαστο μέρος της επιχειρηματικότητας αλλά και της προσωπικής ανέλιξης. Μέσω της αποτυχίας χτίζεται η πολυπόθητη εμπειρία. Όλα τα πλάνα ενός οποιουδήποτε «έργου» πρέπει να έχουν ως βάση αποτυχημένες πρακτικές και ήττες του παρελθόντος. Πάντοτε πρέπει να κινούμαστε με γνώμονα τι δεν πήγε καλά, αλλά ακόμη και πώς μπορούμε να βελτιώσουμε κάτι που πήγε καλά, καθώς ο ορισμός της αποτυχίας είναι αρκετά υποκειμενικός και πολλές φορές παρεξηγημένος. Η συνεχής βελτίωση έρχεται τόσο μέσα από την ανάλυση της αποτυχίας όσο και μέσω της συνεχούς αναζήτησης βέλτιστων πρακτικών, αμφισβητώντας οτιδήποτε θεωρείται ακόμη και δεδομένο. Κάθε εμπόδιο μας κάνει πιο δυνατούς και η μνήμη κάθε παρέκκλισης από τον στόχο πρέπει να γίνει οδηγός για τη βελτίωση και εξέλιξή μας, τόσο προσωπικά όσο και επαγγελματικά.